Doğru Nefes Alma Tekniği Hakkında Önemli İpuçları

Yazar: | Nisan 27, 2017

Günümüzde televizyon veya birçok etkinlikte anlatılan nefes alma teknikleri, aslında bazı detaylar gözden kaçırılarak aktarılıyordu. Birçok doktor veya psikolog stres anında derin bir nefes alınmasını söylüyordu. Evet, bu tamamen doğru bir hamle olabilir. Bol oksijenin beynimize faydaları olabilir. Ancak stresli zamanlarda alınan derin oksijenin beyninizin ve vücudunuzun bu oksijene karşı hazırlıklı olması gerektiğini kimse bilmiyor. Doğru bir şekilde nefes aldığınızda oksijenin çoğu akciğere gider. Doğru nefes aldığınızı anlamak için sağ elinizi midenize, sol elinizi ise göğsünüze koymalısınız. Nefes alışlarda sağ elde bir hareketlenme varsa bu doğru nefes aldığınızın göstergesidir. Bu işlemden sonra olayın teknik kısmını öğrenmelisiniz.

 
Doğru Nefes Almak İçin Bilinmesi Gerekenler

 
Ciğerlerinizin ne kadar sürede oksijenle dolduğunu bilmeniz gerekiyor. 4 saniye olduğunu düşünürsek bu sürede alınan nefesin 3 katını içinizde tutmalısınız. Çok yavaş nefes alımlarında sürenin 2 katı yeterli olacaktır. Egzersizlerin ardından bu süreler artırılabilir. Vücudunuzun doğru nefes almayı düzenli olarak öğrenmesi şarttır. Bunun için günde en az 15 defa bu teknikleri antrenman olarak tekrar etmelisiniz.

Bir Cevap Yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir